Let it rain, let it pour away, we won't come down until we hit the ground and pass out.

Godmorgon. Här sitter jag och mumsar i mig mina underbart goda nybakta scones till en kopp kaffe. Tänkte berätta lite om helgen som var. Jag tog flyget till Sverige och landade 09.15 i lördags för att fira Mathilda och Lina som fyllde 20 år i helgen. Det är en helg jag definitivt inte kommer att glömma. Full rulle hela tiden!

Lördag, Mathildas födelsedag. När jag väl hade landat tog jag bussen som tog mig till busstationen inne i Nyköping där Lina mötte mig. Så gick vi på vägen genom stan som skulle ta oss hem till henne på stockholmsvägen. Där bjöds det på frukost. En macka med stekt ägg, mums! Sen blev det mys i soffan med lite catching up. När det sedan var dags för lunch var det potatismos och stekt falukorv som stod på menyn. Magen skrek av glädje, minns inte sist jag åt det. Men så när potatisen börjat koka upptäckte vi att mjölken var slut så då tog jag och Lina en sväng ner till Ica. Skulle kunna vara där inne i flera timmar och bara titta på allt svenskt gott som fanns där. Mycket som man faktiskt saknar.


             

Senare mötte vi upp Mathilda och Johnas inne på H&M där hon stolt gick runt med sina första inhandlade systemkassar ;) Efter en liten shoppingrunda gick vi åter igen hem till Lina för att träffa Adam och Christoffer som  hade kommit. Sen blev klockan mycket och det var dags för att fixa och dona. Sen blev det käk och sen kom det två klasskompisar till Mathilda och Lina. Vi körde lite roliga drick-spel sen runt 11 tiden gick vi mot Tellus. Det blev en grymt lyckad kväll!

Söndag, Linas födelsedag. Lunch på en thai-restaurang innan Adam, Christoffer och Johans skulle åka tillbaks till Leksand. Sen hyrde vi film, My sisters keeper och 2012. Riktigt bra filmer. Och så bjöd Lina på tacos, riktigt gott. Senare på kvällen åkte jag med hem till Mathilda ute i Svärta och myste :)

Måndag. Följde jag med dem till skolan, sen fikade vi med några klasskompisar till dem, Emma och Arif. Sen blev det mys hos Lina och Ronny stod för en super god fisk-middag innan jag tog flyget hem. Längtar redan tillbaks!

Hade en kanon helg!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Världens bästaste födelsedag kan man säga! Tack så mycket för att du kom stumpan <3

2010-04-01 @ 21:29:11
Postat av: Bögen från Dalarna

Looovely! <3

2010-04-01 @ 23:42:59
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0