Det brinner!!

Ja matlagningen idag blev inte så lyckad till en början. Vi skulle göra stir fry och så satte jag på plattan och hällde i oljan, sen stod Madde ute i hallen och prövade sina nya kläder som hon skulle ha i morgon så jag skulle ut och kika. Så hör jag Filippa ropa: Rebecca, look! Så jag springer in i köket och där står kastrullen och brinner på spisen, och även fast man har gått igenom det så himla många gånger vad man ska göra när olja brinner, så är det inte speciellt lätt när man väl står där med en brinnande kastrull framför sig. Så jag skriker till Madde: DET BRINNER! Vad ska jag göra? Så lägger hon en handduk över och som tur var slocknade elden. Det kunde ha gått illa! 

Nu har jag precis skypat med kära mamma och Ida och väntar bara på att Madde ska komma hem så att vi kan kolla på Desperate Housewives! Hon och Ian är och julhandlar på Bluewater :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0