Ung i London

Igår tog jag tåget in till London när jag slutade och träffade Kimberly över en fika på Starbucks. Det var jättekul att träffa henne! Jag skulle köpa en kaffe och var väldigt sugen så jag trodde väl att en medium skulle bli bra.. Men den var ju enorm! haha. Men det var ett jättemysigt café och vi satt och pratade ett bra tag fast sen var jag tvungen att kila för att jag skulle på "ung i london-träffen" i svenska kyrkan. Jag visste inte riktigt vart det låg så jag ville ha ganska god tid på mig.

När jag kom fram till Marylebone var klockan 18.50 och jag hade 40 minuter på mig att hitta stället och det kändes som att det var ganska lugnt. Så jag frågade i informationen vart svenska kyrkan låg så gav han mig vägbeskrivningen och jag började att gå. Men efter att jag gått ett tag kändes det som att jag var väldigt fel ute. Så jag gick in i en affär och frågade och lustigt nog var det en indisk som kunde prata lite svensk-norska så han sa "gå tillbaks 200 meter och sen upp till vänster vid en affär som heter Maplin" så jag gick tillbaks, jag gick och gick men hittade så klart aldrig den där affären.. Klockan gick och jag blev mer och mer stressad.
 Så jag frågade några stycken och jag fick olika svar av alla så jag visste inte vart jag skulle gå. Men till slut hittade jag en svensk med gps på mobilen som räddade mig för hon skulle till samma gata, fast till den svenska puben. Så jag kom fram i alla fall men var 20 minuter sen och hade yrat omkring där en timma, haha!

Alla där var supertrevliga, vi ungefär 30 stycken, och de flesta var au-pairer men det var flera som jobbade där. Jag pratade speciellt med Annie och Isabell som hade vart i London i en dag och åkte dit för att söka jobb men efter redan första dagen hade de gett upp ;) haha! Men sen efter träffen gick alla vidare till den svenska puben då träffade vi Mimmi och Elin också som skulle börja studera i England. Vi satt och pratade en bra stund och hade jättetrevligt! Så vi bestämde att vi skulle gå ut i London imorgon, kommer bli superkul! ;)

Jag älskar mitt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0