England

I onsdags åkte jag till Greenhithe i England för att vara au-pair åt min kusin Filippa hos moster Maddan. Men jag har inte börjat "jobba" riktigt än utan jag börjar riktigt på måndag. Då ska jag hämta henne efter skolan.

Igår var hennes första skoldag men då hade moster tagit ledigt så då lämnade och hämtade vi henne tillsammans för att jag skulle se vart jag skulle hämta henne sen när allt sätter igång på riktigt. Det var riktigt sött när alla barnen hade skoluniform. Önskade att vi hade haft det när vi gick i skolan. Tycker att alla skolor borde ha det för på så sätt slipper man mobbing av kläder i alla fall, fast det finns ju många andra olika anledningar för barn att mobbas så klart. Men då hade man sluppit den delen.
Lite senare på eftermiddagen så tog jag en tur på cykeln och cyklade runt lite. Det är så himla fint och mysigt överallt här! Speciellt när det ligger bredvid floden Themsen.

I morse var jag och moster ute och gick 7,6 km, det kändes riktigt bra! Vi skulle se hur lång tid det tog att gå till Filippas skola och det tog 31 minuter. För jag tänkte att jag kan gå till skolan och hämta henne sen kan vi ta bussen hem. För på så sätt får man ju lite motion också. 

Nu har vi precis ätit lunch och ska gå till parken med Filippa. Men jag tänkte fortsätta skriva lite då och då så titta gärna tillbaks om du vill veta hur det går för mig här i England! 

xxxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0