Cupcakes? Vad är det?

Jag har kommit fram till att göra cupcakes inte är min grej. Hämtade Filippa efter skolan och tänkte att vi skulle baka idag efter vi hade ätit lunch så vi hoppade av bussen och gick in till ASDA (en mataffär) för att köpa lite ingredienser. Finns så otroligt mycket mer roligare saker att baka med här än hemma i Sverige.
Vi köpte små söta bakformer som var rosa,grön,blå och gul och ett sött litet kitt med olika slags strössel och lite färdig vit glacyr. Så gick vi hem och skulle börja. När vi kom hem satte jag på ugnen och började att ta fram alla saker som skulle vara i smeten men upptäckte då att jag inte hittade något vaniljsocker. Så jag fick stänga av ugnen för att sen då gå till affären med Filippa igen (som tur är det inte så långt och tog bara ca 10 minuter).
Sen hade vi alla ingredienser så vi kunde göra smeten. När de var klara var det då dags att göra dem fina med glacyren och strösslet, och det gick så klart superbra för Filippa är så duktig på att baka.
När vi hade gjort klart alla var det självklart dags för att smaka så hon valde ut en som hon ville ha och smakade.. Men hon tyckte inte alls om dem (inte jag heller för den delen), så det blev ganska misslyckat! haha, nästa gång får jag köpa färdig smet som man bara tillsätter vatten eller ägg i så ska de nog bli godare! 



Filippas mästerverk

















Imorgon ska jag till London på en Au Pair träff i svenska kyrkan och träffa andra svenskar som är Au Pairer här i England, det ska bli mycket spännande!


Kommentarer
Postat av: Madde

..fast jag tyckte ju om dom och tar med några till jobbet i morgon :)

2009-09-22 @ 22:48:54
Postat av: Anonym

Du måste vara ledig runt den 8e oktober och helgen där! eller är så det veckan efter, vet inte riktigt! men iaf, då ska jag komma(:

2009-09-23 @ 11:35:38
Postat av: Madde

Nej, det kan du inte, för du har massa uppdrag. 8:e-9:e jobbar du vanligt med "skolhämtning" och på helgen har du 2 barnkalas att gå på - ett varje dag :)

2009-09-23 @ 18:55:47
Postat av: Madde

Glömde säga... och så jobbar du lördagen efter också :)

2009-09-23 @ 18:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0