I'm having fun don't put me down

Hey!
Dags för att slänga upp ett nytt inlägg tycker jag. Livet som aupair rullar på och jag trivs jättebra här. De första veckorna slutade Filippa 12.00 i skolan och då fick jag laga mat till henne när vi kom hem. Och det som stod på menyn var då köttbullar eller köttfärs med pasta, (för det var det hon ville ha) haha. Men denna veckan slutar hon 13.30 och äter lunch i skolan och då kan jag kan variera maten lite som jag själv vill. Nästa vecka slutar hon 15.00 vilket hon kommer att fortsätta att göra resterade veckor.

I fredags var jag på Bluewater en sväng, ett sjukt stort shoppingcenter här i Greenhithe med runt 350 affärer att välja mellan. Skulle hitta något att ha på mig till kvällen för att jag då skulle ut med Chris i London. Hittade en jättefin klänning på H&M.



Vidare till kvällen.. Jag tog tåget in till Charing Cross och vidare med tunnelbanan till Picadilly Circus och mötte upp Chris, hans syster och mamma på TGI Friday. Jag tog en cider medans de åt sen köpte vi med oss lite öl upp till hotellet, spelade kort och sen skulle jag och Chris gå ut. Men när vi kommer ut spöregnar det, och hittar inte till någon tunnelbana så då frågade vi några om de visste hur man tog sig till Picadilly så sa de åt oss att följa med dem istället så då gjorde vi det.. De sa hela tiden "vi är snart framme, det är inte långt kvar" undra vad de tycker är långt om inte det vi gick var långt? Tog oss jätte lång tid plus att det regnade.. När vi väl kommer fram kostade det 14 pund att gå in så då sket vi i det och tog en taxi tillbaks till hotellet vilket kostade lika mycket, haha. Men när vi kom till hotellet träffade vi några danskar som var där. Sen sov jag i Chris och deras rum. Och än en gång fick jag sova gratis på hotell (:

I lördags när jag skulle åka hem fick jag hoppa av tåget i tunnelbanan för att jag kände att jag skulle svimma, så då satte jag mig på en bänk och försökte må lite bättre, sen gick jag på nästa tåg men blev samma sak då och fick då gå av på nästa hållplats igen, haha. Men då kom det en vakt och tog med mig upp till kontrollrummet så jag fick dricka lite vatten. Sen blev det bättre. När jag kom hem hann jag duscha sen skulle jag direkt iväg på High School Musical barnkalas med Filippa, vilket innebar att de skulle vara utklädda till de i filmen. Barnkalasen är lite annorlunda än de i Sverige. Här äter man inte tårtan utan får med en bit invirat i en servett som man får äta när man kommer hem (men då är det alltså ingen gräddtårta vi pratar om så klart ;). Sen var vi bara där ca två timmar, barnkalas brukar väl vara längre?

Och igår hade vi mysdag jag och Madde för Ian var med Filippa på ännu ett till barnkalas. Så vi bänkade oss framför tv:n med varm nyponsoppa och kollade på Så som i himmelen. Jättebra film, har sett den hur många gånger som helst.  

Men nu ska jag stryka lite ;) Ha det så bra så hörs vi snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0